Alla inlägg under september 2010

Av vstalhandske - 8 september 2010 11:54

 

Var på MVC igår och lyssnade på bebisens hjärta mm. Allt såg bara bra ut och så fick jag veta att bebisen väger ca 500g mindre än genomsnittet :)
Så när vi var på sista ultraljudet den 30/8 så vägde bebisen ca. 2200g! Sjukt ändå att dom kan mäta fram det...


Ska på sista träffen med föräldragruppen idag och sen ska jag hämta ut en TENS-apparat som jag ska ha under förlossningen. Vill inte ha medicinsk smärtlindring. Klarade jag det utan sist så hoppas jag på det även denna gång :)


Nu håller jag tummarna för att det kommer en liten knodd snart!


Graviditeten (v37+1):

Hjärtklappningar
Svårt att andas emellanåt
Fruktansvärt tryck nedåt. (Känns som om h*n ska komma när jag sitter på toa)
Trött hela tiden! *gäääsp*


 

MVC

Av vstalhandske - 7 september 2010 11:36

Ska ner på MVC nu. Spännande! Tycker det är så kul att gå dit :D
Sen när jag är klar med det så ska jag lägga undan ett par skor sen ska jag hem och bara njuta av lugnet. Lillsessan är på dagis och hjärtat är på jobbet. Kanske nörda lite sims 3? Tåls att fundera på!

Av vstalhandske - 6 september 2010 10:26

Trodde nästan att jag skulle få åka in inatt men så var inte fallet.
Vaknade av att jag hade jätte ont i magen och det blev intensivare då och då.
Gick upp och vanka lite för det släppte lite då sen försökte jag lägga mig igen och då gjorde det ondare men tänkte att jag ligger såhär till hjärtat kommer hem (turbon rasa på lastbilen så han var några timmar sen).
Så när han kom hem så hoppa jag in i duschen med honom för att lindra smärtan lite grann. Stod där i kanske 20min sen så tänkte jag att jag skulle försöka sova lite för det gjorde inte lika ont längre. Och nu har jag nästan inge ont alls!
Jag som vill ha en bebis NU! :D

Näe nu ska jag och lillsessan klä på oss och åka hem till Anna så hjärtat får sova i lugn och ro :)

Av vstalhandske - 5 september 2010 12:44

Igår käkade jag på Manis med flickorna (Fredrika, Linda och Simone).
Skönt att få komma ut lite och bara vara...
Även att det var så pass varmt så vi kunde sitta ute och kika på bilarna som åkte förbi på cruisingen :D


Kan rekommendera Fetaostfyllda lammfärsspätt!

Mmm ;)

Av vstalhandske - 3 september 2010 22:55

Ännu en kväll avklarad på jobbet. Får se om det kommer bli nå fler nu på ett tag...
Underbaraste Linda följde mig hem så jag slapp gå själv med alla trevliga typer därute i mörkret.


Tack gumman för följet hem!
<3


Nu ska jag mysa med hjärtat framför tv och käka godis :)

Av vstalhandske - 3 september 2010 11:45

Ikväll så ska man jobba 14.00-21.00
Känner mig inte sååå taggad till det men det här är nog mitt sista pass innan bebisen ploppar ut.
Har insett att även jag har mina begränsningar *suck*


Men vi får se...kan ju hända att det blir nått pass till. Man vet ju aldrig ;)


Kan nån skjutsa hem mig så jag slipper gå förbi scoutstugan!? Snälla.... *blink blink*



Lite bilder på bebisens säng:

           

Av vstalhandske - 3 september 2010 11:42

Måste bara säga GRATTIS till bästaste Linda som klarade uppskrivningen igår!


Jag visste att du skulle klara det!

  

Av vstalhandske - 3 september 2010 11:19

 

Länge sen jag skrev nu men men det får gå ändå :)
Har haft mycket att göra som har vart viktigare än att skriva här :p

I tisdags var vi på förlossningen 2ggr. Hade tid hos läkaren kl. 10. Fick komma in i ett rum där man brukar få ligga och kolla värkarna mm. (kommer inte ihåg nu vad dom kallar det). Dom kollade bebisens hjärtljud och om jag hade nå värkar(!?) Förstår inte varför men men vi fick vara där bra länge iaf sen kommer dom och säger att läkaren har inte tid före 14.30 så då var det bara att åka hem och sen komma tillbaks.

När vi väl kommer tillbaks så får vi komma in i samma rum och vänta på läkaren och efter ca 30min så kommer en underläkare (tror det var det hon kallade sig iaf) och visar in oss till ultraljudsrummet. Hon försöker se om huvudet ligger nedåt eller inte. Lyckas inte se så då får den stackars läkaren (som täcker upp för en kollega så hon jobbade dubbelt) komma ändå och hon ser på en gång att det är huvudet som ligger nedåt. Äntligen! Allt såg bra ut och hade vi haft oturen att den legat i säte så hade det aldrig gått att vända den rackarn.


Så nu sitter jag här och väntar på att våran bebis som ÄNTLIGEN ligger med huvudet ned och fötterna upp ska ploppa ut. Den ligger så fixerad den bara kan och när jag går så känns det som om den lilla rackarn ska ploppa ut :)
Snart så, snart så :)

Men ikväll får den inte komma för ikväll ska jag jobba :p


Graviditeten (v36+3):
Buffar och har sig
Känns som h*n ska komma ut när jag går
Pluffsig överallt!
Ont, ont, ont i ben och fogar när jag går

Ovido - Quiz & Flashcards