Alla inlägg under augusti 2010

Av vstalhandske - 25 augusti 2010 23:14

    

Imorn ska jag till körskolan och köra lite..spännande :) Så för er som är rädd om livet så ska jag köra 9.24 hihi.
Sen ska jag hälsa på klassen, ska bli jätte kul att träffa dom, tråkigt att jag inte blir klar samtidigt. Saknar min klass!

  

  

Av vstalhandske - 25 augusti 2010 22:22

 

Var på första träffen med föräldragruppen idag...eller föräldrarutbildning som det så fint heter.
Var super kul även fast jag gick på det med lillsessan i magen oxå men det är mycket som hänt på 4år så idag blev det en släng av åldersnoja blandat med ångest för att åren bara springer förbi.
Tyvärr så skulle hjärtat iväg å jobba så han hann bara vara med en liten stund.
Men övningarna gick bra utan honom oxå men nu ska jag bara försöka komma ihåg dom så vi kan göra dom i helgen :)
Han kommer hem från jobbet vid 2.30 inatt så har ingen större lust att göra dom då.



Barnet:

Precis som en nyfödd

I den här veckan har ditt barn nästan helt växt i sin skrynkliga hud. Huden är jämn och fin eftersom fettet under huden nu är fullt utvecklat. Ansiktet är lite rundare och huvudets diameter är 90 millimeter.

Barnet kan få hicka då och då. Det beror på all andningsträning som pågår som en förberedelse för livet utanför magen.


Nu kan ditt barn göra allt som en nyfödd kan.


Hon eller han har sjunkit ned ännu längre i ditt bäcken. De flesta barn ligger med huvudet nedåt. Bara ett fåtal ligger med rumpan först. Om så är fallet är det nu dags att försöka vända barnet.


Mamman:

Även om det är lättare att andas är det inte ovanligt att du känner dig lite ledsen och irriterad nu. Du sover förmodligen dåligt, har ont i ryggen, känner dig stor, blir andfådd av ingenting och svettas mer än vanligt. Allt det här är normalt, även om det inte är någon direkt tröst.


 


Graviditeten (v.35+1):   

Svettningar!
Ont och svullen i ben & fötter
Svårt att andas, blir andfådd så fort jag tänker tanken att jag ska röra mig


Av vstalhandske - 21 augusti 2010 22:59

Saknar min mamma sjukt mycket...Hoppas hon hittar ett jobb i närheten så hon flyttar hitåt igen!


Aja här sitter jag i min ensamhet medans hjärtat och lillsessan är på 60års kalas. Både hans mor och far fyller 60 i år så då har dom en gemensam fest ute i "stugan". Så har vart där en sväng men eftersom jag ska jobba imorn så vill jag sova hemma. Annars hade jag sovit kvar med hjärtat och lillsessan.
Kommer bli skönt med heeela sängen för mig själv men även väldigt ensamt. För är inte hjärtat hemma så brukar ju lillsessan ligga där. Men nu blir det bara jag och kuddarna... :(


Var på MVC i fredags men min bm hade semester så fick gå till en annan och det blir liksom inte samma sak...
Men på fredag i veckan ska jag dit igen och då ska jag till min bm :) Längtar!
Tycker det är så kul att gå dit och lyssna på bebisen och mäta magen mm. Plus att nu till veckan får vi nog reda på om vi behöver vända denna lilla bebis. :D


Graviditeten (v34+4)

Bebisen rör sig inte lika mycket (finns ju inte så mycket plats)
Känns som magen hänger ner mot knäna :)
Svullen i fötterna och fingrarna men mest fötterna
Fruktansvärt trött hela tiden
Ont i fogarna så in i....


Men snart så ;)

Av vstalhandske - 19 augusti 2010 23:07

Jag och Fredrika har precis kommit på att jag är en blandning mellan en guldfisk och Doris (från "Hitta Nemo"). Så jag började tänka på hur den fisken skulle se ut...Inte snygg med min fantasi! Men eftersom jag är så sjukt het (hrm) så insåg jag precis att den firren skule bli döläcker ;)


Har en smula tråkigt...är nog även liiite trött ;)



Jag har världens finaste dotter...men hon brås ju på mig oxå ;)


 


Graviditeten (v34+2)

Magen är låångt ner nu

Buffar och har sig
Vankar som en pingvin när jag går


 


 

Av vstalhandske - 17 augusti 2010 11:14

Ja då var det en ny vecka då...


Tycker inte det händer så mycket nytt, mest samma hela tiden.

Lungorna är näst intill färdiga. Skaffar sig underhudsfett.


Även att jag kollar runt lite efter en hund :) Tyvärr så måste den vara allergivänlig och dom är ju bara små...vill ha en "riktig" hund. Inte en muterad kloakråtta!


Men har iaf hittat några små saker som jag kan tänka mig så vem vet, det kanske blir en hund innan allt är klart oxå ;)


Graviditeten (v.34+0)

Hela magen rör på sig :)

Spänner och gör ont i hela magen när jag går

Av vstalhandske - 16 augusti 2010 11:37

              

Av vstalhandske - 16 augusti 2010 11:04

 

Snart en vecka sen jag skrev och det har nog inte hänt nå speciellt sen dess :p
Eller jo det har väl hänt en hel del men det är mitt minne som inte kommer ihåg :D

Har fått hem vagnen iaf så nu är den bäddad och klar, har packar bebisens väska till bb och har börjat på att packa min bb väska.

Jag längtar så....

Tycker tiden går så sakta!

Håller tummarna på att vi får hem spjälsängen i veckan så jag får bädda och göra klart den oxå :D


Även att jag tror att knodden håller på att vända sig rätt. Trots att den legat i säte i flera flera veckor. Men bättre sent än aldrig. Märks i v36 om vi måste vända på lillen eller inte.

 

Graviditeten (v.33+6)

Trött
Stickningar ner mot "puppan"
Foglossning till tusen!
Magen har "trillat ned"


Hoppas, hoppas, hoppas...

Av vstalhandske - 10 augusti 2010 22:25

Bebisen i magen väger ca. 2kg och är ca 45cm lång nu...alltså lika stor som lillsessan var när hon föddes!
Börjar bli lite nervös för hur stor denna lilla prick kommer bli. Hoppas på mindre än medel och lite större än lillsessan :)


Var i Gävle och shoppa en massa saker till bebisen...äntligen!
Får nog vagnen imorn och sen sängen får vi nog nästa vecka.
Lägger ut bilder på grejerna senare (måste ju få dom först haha).


Graviditeten (v.33+0):

Full fart där inne

Illamående
Fruktansvärt kissnödig jämt!
Energin på topp - tur man får jobba ;)

Ovido - Quiz & Flashcards