Alla inlägg under november 2010

Av vstalhandske - 20 november 2010 10:54

Sjukt mycket som har hänt den här veckan!

Lillsessan: Börjat nytt dagis, vart hos tandis, slutat med napp. Vuxit så himla mycket som person den här veckan. Mognat jätte mycket! Man hinner inte med. :O

Lillprinsen: Växer nå sjukt mycket! Kan ha stl 62 nu och snart blir väl det för litet oxå :S Även att han fått sin första tand :D Ser ut som en jätte liten prick men det är ju fortfarande en tand XD



Nu är jag arg på hjärtat. Han var otrogen i min dröm inatt haha XD
Men den kändes jätte verklig och har samma känsla kvar sen drömmen. Konstigt!

Av vstalhandske - 16 november 2010 15:03

Måste bara säga att min dotter är hur duktig som helst! Slutade med napp igår, hon använder den när hon ska sova men igår efter att vi vart hos tandis så tänkte jag att nu ska jag ta kampen. Och det gick hur bra som helst. Lite gnäll och grin men annars så var det inga problem. Och jag som trodde att helvetet skulle bryta löst!



Även att vi börja skola in henne på nya dagiset och det går oxå jätte bra. Imorn ska hon få vara där själv efter samlingen sen så ska hon få äta lunch där. Hon tycker det är så kul med alla nya kompisar!



Lillsessans favoriter ;)

"Bä bä vita lamm
gick på resturang
Vet du vad han gjorde?
Bajsa under bordet
Då kom polisen
och släppte värsta fisen"


"Kiss i sängen och ha det bra
ligga stilla och fundera
Varm om stjärten en sommardag
Jag tror jag kissar lite mera!"


"Imse vimse Wilde
klättrar upp för trån
Ner faller mjölken
och spolar Wilde bort
Upp stiger BHn
och torkar bort all mjölk
Imse vimse Wilde
klättrar upp igen"



Är fruktansvärt stolt över min dotter! (och son så klart)   

Av vstalhandske - 14 november 2010 11:50

Skulle precis börja med makaronipuddingen när jag inser att vi har för lite ägg för att göra både det och en tigerkaka :( Så nu får det bli korv med mos istället. Har ju lovat lillsessan att vi ska baka så äggen får bli en tigerkaka :D


Snart borde min pappa + familj komma och hjärtats pappa. Farsdagsfika hos oss idag så vi slipper åka runt heltiden.


Lillprinsen somnde sent igår, runt 12 på kvällen! En timme senare än vanligt. Tror han håller på att byta rutiner igen! :O Men han sov heeela natten. Ända till halv 7 imorse. Då ville han bara äta och sen sova igen. Och sover fortfarande fast han hr ätit en gång till. Måste nog väcka han snart och hålla honom vaken några timmar så han kan sova inatt.

Av vstalhandske - 10 november 2010 09:48

Igår skrev vi på faderskaps papprena. Äntligen! Tog evigheter innan vi fick komma dit känns det som. Men nu är det gjort iaf :)

Idag ska vi handla och sen ska vi på BVC, Lillprinsen ska på sitt första läkarbesök, spännande :)
Näe nu ska jag klä på lillprinsen som sover och lägga han i vagnen och gå ut och leka med lillsessan i all snö :D Mysigt med massa snö. Lite drygt att lillprinsen redan sover han brukar sova vid 11 men han håller väl på byter lite rutiner :)


 

Av vstalhandske - 8 november 2010 18:05

   Mitt liv   


  Lillsessan & Lillprinsen

Av vstalhandske - 8 november 2010 17:50

 


Äntligen har jag hjärtat för mig själv idag...Tj fick jag, lastbils fan krånglar så då måste han åka in till stan och fixa det. Så likt förbannat så blev man själv. Men förhoppningsvis inte så länge eftersom han tog med lillsessan. :)


Måste bara säga GRATTIS till världens bästa Linda som fått sitt första jobb. Så himla glad för dig gumman!!! :D



Av vstalhandske - 5 november 2010 20:04

Bästaste Linda kom och hälsade på mig idag :) Underbart med lite sällskap!
Sen skjutsa hon in mig till stan så jag kunde göra lite ärenden helt barnledig :o Konstigt men underbart! <3

Av vstalhandske - 3 november 2010 12:56

Jag ska köpa en bröstpump så fort jag får pengar!


Jätte mysigt att amma och det är underbart att det funkar men känner mig som en kossa. Muuu ;)

Går allt som jag vill så börjar jag jobba lite när lillprinsen blivit ca 4månader och då kan det ju vara bra om jag har mat åt han hemma så hjärtat kan mata honom.

Nu ska kossan göda sin kalv.


Bröstpump is the shit ;D

Ovido - Quiz & Flashcards