Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Huvudet ned och fötterna upp! <3

Av vstalhandske - 3 september 2010 11:19

 

Länge sen jag skrev nu men men det får gå ändå :)
Har haft mycket att göra som har vart viktigare än att skriva här :p

I tisdags var vi på förlossningen 2ggr. Hade tid hos läkaren kl. 10. Fick komma in i ett rum där man brukar få ligga och kolla värkarna mm. (kommer inte ihåg nu vad dom kallar det). Dom kollade bebisens hjärtljud och om jag hade nå värkar(!?) Förstår inte varför men men vi fick vara där bra länge iaf sen kommer dom och säger att läkaren har inte tid före 14.30 så då var det bara att åka hem och sen komma tillbaks.

När vi väl kommer tillbaks så får vi komma in i samma rum och vänta på läkaren och efter ca 30min så kommer en underläkare (tror det var det hon kallade sig iaf) och visar in oss till ultraljudsrummet. Hon försöker se om huvudet ligger nedåt eller inte. Lyckas inte se så då får den stackars läkaren (som täcker upp för en kollega så hon jobbade dubbelt) komma ändå och hon ser på en gång att det är huvudet som ligger nedåt. Äntligen! Allt såg bra ut och hade vi haft oturen att den legat i säte så hade det aldrig gått att vända den rackarn.


Så nu sitter jag här och väntar på att våran bebis som ÄNTLIGEN ligger med huvudet ned och fötterna upp ska ploppa ut. Den ligger så fixerad den bara kan och när jag går så känns det som om den lilla rackarn ska ploppa ut :)
Snart så, snart så :)

Men ikväll får den inte komma för ikväll ska jag jobba :p


Graviditeten (v36+3):
Buffar och har sig
Känns som h*n ska komma ut när jag går
Pluffsig överallt!
Ont, ont, ont i ben och fogar när jag går

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vstalhandske - 15 januari 2011 00:09

Äntligen är jag klar med min nya blogg!!!!! :D Måste tacka linda för hjälpen så att jag fick fingrarna ur arslet ;)Jag kommer ha kvar den här men jag kommer inte skriva nå så ni får gärna följa den nya ;)Globus Ferri <---klicka så kommer ni till d...

Av vstalhandske - 13 januari 2011 09:38

Lillsessan är hemma med mig och lillprinsen idag. Hjärtat är på verkstan och donar med lastbilen.Vet inte riktigt vad jag och dom små ska göra idag. Gå ut iaf det vet jag...Är ju så fint väder! :DTror jag och lillsessan ska baka lite mer bröd oxå. De...

Av vstalhandske - 12 januari 2011 12:01

Håller på att göra en ny blogg, får se när den blir klar!

Av vstalhandske - 9 januari 2011 15:06


Hjärtat & Lillsessan är ute och åker skoter, lillprinsen ligger ute och sover i vagnen sen några timmar tillbaks. SÅ jag har bakat 2 limpor så nu har vi bröd så vi klarar oss en stund iaf ;) Tror jag ska väcka lillprinsen snart om han inte vaknar av ...

Av vstalhandske - 9 januari 2011 14:58


Bingolotto ikväll då! ;) Lite tantigt kanske men va fan, spelar man inte så kan man ju aldrig vinna nå :p   Så håll tummarna på att jag vinner (nånting) ikväll :D   När jag var liten så var han programledare :D ...

Ovido - Quiz & Flashcards