Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Förvärkar

Av vstalhandske - 28 juli 2010 00:53

Igår (måndags) började jag ana små förvärkar...livmodern tränar för det som komma skall :) Nu vill jag att denna lilla krabat ska vara "färdig" så jag får träffa han/hon :) Hjärtat tror det blir en Vilda för han har tydligen drömt det :D
Men jag envisas med att tro det är en Theodor eller Norton. Lillsessan tycker att om det blir en pojke ska han heta Norton, hon har bra smak på namn :p

Jobbar för fullt men vill jobba lite mer. Ganska skönt att jobba, komma bort från verkligheten ett tag...slippa tänka...

Längtar till på lördag för då fyller lillsessan 4år!! Jag kan inte fatta att hon blir 4a, min lilla bebis börjar bli stor   ...tur jag får en till liten bebis snart hihi   


V. 31+0

Bebisen väger ungefär 1,5 kg nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis och är ungefär 41 cm lång. Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och de ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek.

På grund av trängseln därinne, har du kanske märkt att bebisen inte längre rör sig lika livligt. Men så länge den fortsätter vrida på sig lite, så vet du att allt står väl till. Det kan vara svårt att tro, men bebisen har fortfarande en hel del växande kvar innan den föds – ungefär 900 gram.

Bebisens inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och nu kissar den, vilket är bra träning inför livet utanför. Benmärgen har tagit över produktionen av röda blodkroppar från levern.

Du har förmodligen gått upp 1,3-1,8 kg denna månad. Det är helt normalt att gå upp kring 450 g per vecka under sista trimestern, eftersom bebisen går igenom en sista växtspurt inför födseln.

Graviditeten:

Foglossning, mer nu än förr
Halsbränna till och från
Svårt att andas
Förvärkar
Tryck ner mot bäckenet
Rövaren putar på med sin stjärt som vanligt :D

Har gått upp 7kg än så länge


Tusen tankar, tusen frågor - men inga svar...förvirrad.  

 
 
Linda |Superfluffet|

Linda |Superfluffet|

28 juli 2010 11:29

Ja, det är inte långt kvar alls nu tills den lille kommer!

http://superfluffet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vstalhandske - 15 januari 2011 00:09

Äntligen är jag klar med min nya blogg!!!!! :D Måste tacka linda för hjälpen så att jag fick fingrarna ur arslet ;)Jag kommer ha kvar den här men jag kommer inte skriva nå så ni får gärna följa den nya ;)Globus Ferri <---klicka så kommer ni till d...

Av vstalhandske - 13 januari 2011 09:38

Lillsessan är hemma med mig och lillprinsen idag. Hjärtat är på verkstan och donar med lastbilen.Vet inte riktigt vad jag och dom små ska göra idag. Gå ut iaf det vet jag...Är ju så fint väder! :DTror jag och lillsessan ska baka lite mer bröd oxå. De...

Av vstalhandske - 12 januari 2011 12:01

Håller på att göra en ny blogg, får se när den blir klar!

Av vstalhandske - 9 januari 2011 15:06


Hjärtat & Lillsessan är ute och åker skoter, lillprinsen ligger ute och sover i vagnen sen några timmar tillbaks. SÅ jag har bakat 2 limpor så nu har vi bröd så vi klarar oss en stund iaf ;) Tror jag ska väcka lillprinsen snart om han inte vaknar av ...

Av vstalhandske - 9 januari 2011 14:58


Bingolotto ikväll då! ;) Lite tantigt kanske men va fan, spelar man inte så kan man ju aldrig vinna nå :p   Så håll tummarna på att jag vinner (nånting) ikväll :D   När jag var liten så var han programledare :D ...

Ovido - Quiz & Flashcards