Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Halsbränna

Av vstalhandske - 22 juni 2010 21:30

  

Beräknat förlossningsdatum: 2010-09-28

Barnet blev till omkring: 2010-01-05

Du är i vecka: 27

Du är i månad: 6

Antal graviditetsveckor och dagar: 26 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 98

 

Barnet:

Nu öppnar barnet sina ögon

Vid det här laget ser barnet ut som en tunnare, mindre, rödare version av hur hon eller han kommer att se ut vid födseln. Om du skulle föda den här veckan skulle barnets överlevnadschanser vara goda. Även om barnets kropp inte har mognat helt så har barnet allt som krävs för att överleva på utsidan nu.

Nu öppnar barnet sina ögon. Barnet kan se skillnad på ljus och mörker, öppna och stänga ögonen och titta åt olika håll. Det övar sina ögonmuskler.

 

Mamman:

 Din sista trimester

Nu är det den sista trimestern och du går in i sista fasen av graviditeten.

Nu börjar dina revben, ditt mellangärde och din mage att tryckas ihop. Den tunga magen gör att det blir jobbigare för ryggen. Nästan hälften av alla gravida kvinnor har ont i ryggen någon gång under graviditeten, och i den här veckan får många ont. Gör övningar som sträcker ut ryggmusklerna, det hjälper. Ta ett skönt varmt bad. Ömma ryggmuskler behöver lite försiktig massage. Någon i din närhet kanske skulle kunna vara så snäll och uppfylla den lilla önskningen.

Barnet är nu större i förhållande till mängden forstervatten så det är lättare att se om det är en liten armbåge eller hand som petar på dig eller om det är en liten fot.


Inte världens bästa dag direkt. Halsbränna till tusen, nästan så jag trodde jag skulle kräkas ibland när jag rörde mig :/ Skönt att jag var ledig idag men det är synd om lillsessan som har fått roa sig själv mycket idag. Men hon lekte lite med grannen när dom kom hem iaf :) men nu har halsbrännan dämpat sig lite så hoppas den är borta imorn när jag ska jobba. Har inte tid med graviditetskrämpor då :p


Så nu sitter jag här och knaprar på rån och äter yoghurt ska snart ta mig en nektarin. Sen tror jag att jag ska nörda lite tv-spel :D


  



 
 
Ingen bild

Mamma

23 juni 2010 13:15

sötmandel är bra mot halsbränna...
Älskar dig gumman!
:-*

 
Ingen bild

MIg själv

26 juni 2010 21:51

Tack för tipset mamma!

Love u

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vstalhandske - 15 januari 2011 00:09

Äntligen är jag klar med min nya blogg!!!!! :D Måste tacka linda för hjälpen så att jag fick fingrarna ur arslet ;)Jag kommer ha kvar den här men jag kommer inte skriva nå så ni får gärna följa den nya ;)Globus Ferri <---klicka så kommer ni till d...

Av vstalhandske - 13 januari 2011 09:38

Lillsessan är hemma med mig och lillprinsen idag. Hjärtat är på verkstan och donar med lastbilen.Vet inte riktigt vad jag och dom små ska göra idag. Gå ut iaf det vet jag...Är ju så fint väder! :DTror jag och lillsessan ska baka lite mer bröd oxå. De...

Av vstalhandske - 12 januari 2011 12:01

Håller på att göra en ny blogg, får se när den blir klar!

Av vstalhandske - 9 januari 2011 15:06


Hjärtat & Lillsessan är ute och åker skoter, lillprinsen ligger ute och sover i vagnen sen några timmar tillbaks. SÅ jag har bakat 2 limpor så nu har vi bröd så vi klarar oss en stund iaf ;) Tror jag ska väcka lillprinsen snart om han inte vaknar av ...

Av vstalhandske - 9 januari 2011 14:58


Bingolotto ikväll då! ;) Lite tantigt kanske men va fan, spelar man inte så kan man ju aldrig vinna nå :p   Så håll tummarna på att jag vinner (nånting) ikväll :D   När jag var liten så var han programledare :D ...

Ovido - Quiz & Flashcards